De opdracht
Na vier jaar groeien, was de website van Anne ingehaald door haar bedrijf. De website straalde niet meer de kwaliteit uit die Anne haar klanten wilde aanbieden. Daarom zijn we aan de slag gegaan om een website te bouwen die wel past bij Fanfactor van deze tijd.
Hoe ik dit heb aangepakt
Na uitgebreide gesprekken over de doelen die Anne met haar website voor ogen had, ben ik begonnen met het maken van een ontwerp. Gelukkig heeft Anne een uitgebreide huisstijl die kon dienen als basis voor het ontwerp.
Het heeft uiteindelijk niet veel tijd gekost om een ontwerp te maken waar Anne enthousiast voor was.
De website is gebouwd met een page builder. Met een page builder heb ik alle mogelijkheden die ik nodig heb om de website te maken, maar kunnen ook Anne en haar team zelf met de site werken. Tijdens de bouw van de website is er dan ook continu rekening gehouden met het feit dat de website na oplevering ook eenvoudig door Anne en haar team bijgehouden moest kunnen worden, zodat ze niet voor iedere aanpassing afhankelijk waren mijn mijn agenda. Daarom heb ik een uitgebreide bibliotheek gemaakt met blokken die eenvoudig ingezet kunnen worden op de website. Op die manier kan er sneller gewerkt worden en blijft de uniformiteit binnen de website bewaard.
Een van de hoofdelementen op de website van Anne zijn de weggevers. Het is belangrijk dat deze weggevers duidelijk worden weergegeven en dat het inschrijfproces feilloos verloopt. Nadat de bezoeker een weggever heeft aangevraagd, worden zijn gegevens beveiligd doorgestuurd naar Autorespond, zodat de weggever opgestuurd kan worden en de bezoeker eventueel vervolgmails ontvangt.
Anne schrijft ook dagelijks een blog. Ze wil daarbij niet lastiggevallen worden door allerlei technische klusjes om ervoor te zorgen dat de blog goed op haar website staat. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat ze alleen de tekst en de afbeelding van de blog hoeft toe te voegen. De rest wordt automatisch in orde gemaakt.
Het resultaat
De nieuwe website van Anne mag er zijn. De website straalt uit hoe Fanfactor anno nu is: hoge kwaliteit, premium maar toch persoonlijk.