De opdracht
Ninke van der Leck heeft begin 2020 de koers van haar bedrijf gewijzigd. Waar ze eerst veel online trainingen verkocht aan veel klanten, biedt ze nu alleen high-end coaching voor een beperkt aantal ondernemers. Daarom moest er een nieuwe website komen, die een bijpassende uitstraling had.
Hoe ik dit heb aangepakt
Om dit project van het begin af aan goed te laten verlopen, hebben we duidelijke plannen gemaakt en hebben we ons goed voorbereid. We hebben vooraf goed onderzoek gedaan naar wat belangrijk was voor deze nieuwe website, voor wie de website was bestemd en wat onze hoofddoelstellingen zijn. Aan de hand van deze informatie heb ik Ninke een aantal websites voorgelegd, met de vraag wat ze van die websites vond. Op basis van deze informatie heeft Milou Daniels van The Brandstudio een prachtig ontwerp voor de nieuwe website gemaakt. Samen met Milou heb ik dit ontwerp verder verfijnd, waarbij we een mooie balans tussen design (less is more, premium) en conversieverhogende technieken hebben bereikt.
Aan de hand van dit ontwerp heb ik de website ontwikkeld, op basis van de meest recente standaarden. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een page builder, zodat ook het team van Ninke goed met de website kan werken, als er bijvoorbeeld iets aangepast moet worden.
Het resultaat
Het ‘less is more’-gevoel, wat Ninke wil uitstralen, zit nu niet alleen in het design van de website, maar ook in het gebruik van de website. Ninke voelt zich helemaal thuis op haar nieuwe website.