Website Audit

Website Audit

Haal geweldige resultaten met je website

Je website is veel meer dan alleen een verzameling van tekst en afbeeldingen. Het is een verkoopplatform waarmee je jouw bedrijf presenteert aan je ideale publiek. Levert je website op dit moment de gewenste resultaten?

Een website die niet up-to-date is, levert je geen klanten op. In tegendeel. Het kost je klanten.

Het is belangrijk dat je je website up-to-date houdt. Daarmee zorg je ervoor dat je relevant blijft voor je doelgroep en dat je opvalt in jouw markt. 

Misschien heb  je wel eens gehoord van het motto “Een goed product verkoopt zichzelf”. In het verleden kan dit best wel eens waar zijn geweest, maar in de digitale wereld gaat dat helaas niet meer zo goed op.

Als je een website maakt, maar vervolgens geen marketing doet, dan is het moeilijk om zichtbaar te zijn voor je publiek. En dan is het eenvoudig voor je concurrenten om die waardevolle klanten voor je neus weg te kapen.

Zorg er daarom voor dat je van je website een prioriteit maakt. Met regulier onderhoud, regelmatig nieuwe content en een goed plan zorg je ervoor dat jouw website zorgt voor een voortdurende stroom van inkomsten.

Maak gebruik van het beste verkoopplatform wat je hebt

Je website is het beste verkoopplatform in je bedrijf. Zelfs als je niet direct via je website producten of diensten verkoopt. Je bouwt via je website een vertrouwensband op met je klant.

Er zijn veel manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Denk aan beurzen, converenties, video’s, braderieën, adverteren, etc. En toch zullen je pontentiële klanten bij al deze methodes toch vroeg of laat in het beslissingsproces op je website terecht komen.

Als je beste verkoopplatform moet je website direct je publiek aanspreken. Jij weet welke problemen ze hebben en welke oplossing je ze kunt bieden met je producten en diensten. Met persoonlijke en aansprekende teksten kun je ze het gevoel krijgen dat ze direct met je in gesprek zijn.

Haal jij op dit moment het maximale uit je website?

Beantwoord jij een of meerdere onderstaande van de vragen met 'ja'?

Ik heb mijn Website Audits zo ontworpen dat ze je helpen met deze uitdagingen… en meer!

Ja, ik wil dat je me helpt met mijn website

Als je primaire verkoopplatform, zal je website een organische groei doormaken. Als je nieuwe producten of diensten toevoegt aan je bedrijf, voeg je ook inhoud aan je website toe om deze te ondersteunen. Als je nieuws of nieuwe ideeën hebt, kun je deze delen op je blog. Je website groeit met je bedrijf mee.

Het is belangrijk dat je website goed zichtbaar en toegankelijk is voor je doelpubliek. Dus als je doelgroep bestaat uit professionals die geïnteresseerd zijn in wetenschap en die veel geld te besteden hebben, dan moet je een website en een merk hebben die gericht is op dit type mensen. Als je website en merk niet goed genoeg aansluiten op de belevingswereld van je doelgroep, kun je je producten en diensten niet effectief onder de aandacht brengen.

Deze Website Audit helpt je om de pijnpunten in je website te ontdekken en om je processen te verbeteren, zodat je verkooptraject naar een optimaal niveau kunt laten stijgen.

Tijdens deze Website Audit zal ik je website aan een uitgebreid onderzoek onderwerpen. Hierbij kijk ik naar het ontwerp, inhoud, functionaliteit, snelheid, beveiliging en meer. Je kunt het zien als een gezondheidscontrole voor je website. Het is belangrijk dat je website gezond en in goede conditie is, zodat het een effectieve verkooptool voor je bedrijf is.

Als ik de Website Audit heb afgerond, ontvang je een interactief rapport, waar je door de verschillende onderwerpen kunt bladeren. Je kunt daar ook een PDF-versie van het rapport downloaden. 

Als je het rapport hebt bekeken, kun je een afspraak plannen voor het strategiegesprek. In dit gesprek van ongeveer 60 minuten gaan we samen door het rapport heen, leg ik je uit hoe ik tot de verschillende beoordelingen ben gekomen en geef ik je concrete tips hoe je je website kunt (laten) verbeteren. Ook kun je me tijdens dit gesprek alle vragen stellen je hebt over je website.

Ben je klaar om aan de slag te gaan? Dan kun je hieronder op de knop drukken om jouw Website Audit te bestellen. 

De website audit kost € 249,-. Dit is inclusief alle tijd die ik nodig heb om je website te beoordelen. Je krijgt ook de mogelijkheid om een strategiegesprek van 60 minuten met me in te plannen, waarin ik we samen door het hele rapport lopen en je me alle vragen kunt stellen die je hebt over je website.

Als je je bestelling hebt voltooid krijg je een e-mail met de factuur en met instructies hoe je me veilig de inloggegevens van je website kunt sturen.

Het auditproces duurt over het algemeen 3 tot 5 werkdagen vanaf het moment dat ik je bestelling en de betaling van de factuur ontvangen heb.

Ik kijk er naar uit om je te helpen met je website!

Website Audit

Zorg ervoor dat je beste verkoopplatform optimaal presteert
249 excl.btw
  • Webdesign & Branding
  • Conversion optimalisatie
  • SEO / Online zichtbaarheid
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Snelheid en prestaties
  • Website Security
  • WordPress Review
  • Interactief rapport met actiepunten
  • Strategiegesprek van 60 minuten

Wat zit er allemaal in deze Website Audit?

Bij de beoordeling van je website kijk ik naar 7 kernonderdelen van je website. Het resultaat van deze beoordeling ontvang je als een interactief rapport, waarin je naast de resultaten van de beoordeling ook concrete actiepunten vindt.

Het strategiegesprek (60 minuten) is een integraal onderdeel van deze audit. In dit gesprek lopen we samen door het rapport, geef ik je concrete tips over hoe je je website kunt verbeteren en kun je me al je vragen stellen.

Webdesign & Branding

Ik kijk naar het design van je website en of de branding is toegesneden om het doelpubliek wat je wilt bereiken. Een belangrijk onderdeel hiervan is ook de controle of je website goed wordt weergegeven op verschillende apparaten, zoals mobiele telefoons en tablets.

Conversie optimalisatie

Een van de onderdelen van dit kernonderdeel is dat ik bekijk of iedere pagina een duidelijk oproep tot actie (Call-to-action of CTA) bevat. Het is belangrijk dat je altijd bedenkt wat het doel is van een pagina en welke actie je wilt dat je bezoeker uitvoert. Denk hierbij aan het boeken van een afspraak, het aanvragen van een offerte of het kopen van een product of dienst via je shoppingcart.

SEO / Online zichtbaarheid

Ik ga bekijken hoe je website presteert voor je primaire zoekwoord. Ook kijk ik of er technische of inhoudelijke aanpassingen zijn die ervoor kunnen zorgen dat je website beter wordt gevonden.

Gebruikersvriendelijkheid

Ik bekijk wat de ervaring is van de gemiddelde bezoeker van je website. Is alles eenvoudig te vinden? Kunnen ze makkelijk contact opnemen met jou en je bedrijf als ze meer informatie willen? Doe je op dit moment misschien iets wat een negatieve invloed heeft op de gebruikersvriendelijkheid van je website, zonder dat je het in de gaten hebt.

Snelheid en prestaties

Ik voer een aantal snelheids- en prestatietests uit voor je website. Als je website er langer dan 3 seconden over doet om in te laden, dan kun is er waarschijnlijk een snelheidsoptimalisatie nodig. Je hebt maar 7 seconden om de aandacht te trekken van de gemiddelde bezoeker, dus je wilt niet dat deze tijd wordt gevuld met het wachten op je website.

Website Security

Ik controleer de beveiliging van je website en bekijk of je voldoende beschermingmaatregelen hebt getroffen of zowel jouw gegevens als de gegevens van je bezoekers te beschermen. Als ik er tegen aan loop, dan geef ik je actiegerichte tips om het probleem op te lossen. Dit is een belangrijk deel van de audit, want een onbeveiligde website is als een tikkende tijdbom.

WordPress Review

Ik voer een review uit van je WordPress website. Ik kijk hoe het geheel in elkaar is gezet, welke plugins je gebruikt en welk thema er is gebruikt. Ik kijk daarbij ook specifiek of er elementen zijn die niet meer up-to-date zijn of niet meer worden onderhouden. Deze vormen namelijk een potentieel beveiligingsrisico voor je bedrijf. 

Interactief rapport met actiepunten

Als ik de Website Audit heb afgerond, ontvang je een interactief rapport, waar je door de verschillende onderwerpen kunt bladeren. Je kunt daar ook een PDF-versie van het rapport downloaden. 

Strategiegesprek van 60 minuten

Als je het rapport hebt bekeken, kun je een afspraak plannen voor het strategiegesprek. In dit gesprek van ongeveer 60 minuten gaan we samen door het rapport heen, leg ik je uit hoe ik tot de verschillende beoordelingen ben gekomen en geef ik je concrete tips hoe je je website kunt (laten) verbeteren. Ook kun je me tijdens dit gesprek alle vragen stellen je hebt over je website.

Dit vinden onze klanten van de Website Audit

Rick’s website audit was boven verwachting. Ik kreeg een heel duidelijk rapport toegestuurd, dat ook voor niet-technisch begaafde mensen begrijpelijk is. De uitleg die ik er vervolgens bij kreeg maakte me snel duidelijk waar ik nog veel kon winnen met mijn website. Zeer blij dat ik dit gedaan heb.

Floris Hülsmann, Namarama

Mijn website www.bloggerbynature.nl heeft een websitescan gekregen. Alle facetten van mijn website zijn goed onder de loep genomen en ik heb daarbij zeer bruikbare tips gekregen voor verbetering.

Esmée Branbergen, Blogger by Nature

In een helder rapport en een gesprek van 30 minuten gaf Rick tientallen praktische tips, waar ik grotendeels direct mee aan de slag kon. Het is fijn als iemand die diep in de materie zit een analyse uitvoert op design, beveiliging, prestaties etc. Gevolgd door slimme suggesties die je zelf gemakkelijk door kunt voeren. Voor mij is Rick iemand die op de details let, terwijl ik met de grote lijnen bezig ben.

Janneke de Geus

Veelgestelde vragen (FAQs)

Waarom heb ik een Website Audit nodig?

Het is belangrijk dat je de inhoud op je website up-to-date houdt en dat je ervoor zorgt dat je doelpubliek zich aangesproken voelt. Dat betekent dat je een duidelijk doel voor ogen moet houden als je content aan het maken bent, zodat je zo duidelijk mogelijk de boodschap overbrengt aan je bezoekers. De veiligheid van je website is minstens net zo belangrijk. Als je niet goed zorgt voor je website, is dat een groot beveiligingsrisico voor je bedrijf.

Hoe lang duurt het voordat ik de audit ontvang?

Het duurt gemiddeld 3 tot 5 werkdagen om de audit op te stellen, geteld vanaf de ontvangst van je aanvraag en de betaling van de factuur. Soms duurt het iets langer, afhankelijk van mijn planning.

Zodra de audit voltooid is, stuur ik je het interactieve rapport. Je kunt dan ook een afspraak maken voor het strategiegesprek, waarin we samen door het rapport lopen.

Is deze audit ook voor websites die niet op WordPress draaien?

Ik werk uitsluitend met WordPress. Als je website niet op WordPress draait, dan is deze audit niet voor jou bedoeld. 🙂

Waarom ben jij geschikt om deze audit uit te voeren?

Al sinds 2007 maak ik websites. Inmiddels heb ik al meer dan dertien jaar ervaring met het werken met WordPress, webdesign en marketing. In die tijd heb ik met veel verschillende bedrijven mogen werken.

Ik kan goed technische vragen beantwoorden op een manier dat het ook voor niet-techneuten begrijpelijk is. Ik heb niet alleen kennis van de techniek, maar ik weet ook wat er komt kijken bij het runnen van een bedrijf.

Ja, ik wil dat je me helpt met mijn website

Als je primaire verkoopplatform, zal je website een organische groei doormaken. Als je nieuwe producten of diensten toevoegt aan je bedrijf, voeg je ook inhoud aan je website toe om deze te ondersteunen. Als je nieuws of nieuwe ideeën hebt, kun je deze delen op je blog. Je website groeit met je bedrijf mee.

Het is belangrijk dat je website goed zichtbaar en toegankelijk is voor je doelpubliek. Dus als je doelgroep bestaat uit professionals die geïnteresseerd zijn in wetenschap en die veel geld te besteden hebben, dan moet je een website en een merk hebben die gericht is op dit type mensen. Als je website en merk niet goed genoeg aansluiten op de belevingswereld van je doelgroep, kun je je producten en diensten niet effectief onder de aandacht brengen.

Deze Website Audit helpt je om de pijnpunten in je website te ontdekken en om je processen te verbeteren, zodat je verkooptraject naar een optimaal niveau kunt laten stijgen.

Tijdens deze Website Audit zal ik je website aan een uitgebreid onderzoek onderwerpen. Hierbij kijk ik naar het ontwerp, inhoud, functionaliteit, snelheid, beveiliging en meer. Je kunt het zien als een gezondheidscontrole voor je website. Het is belangrijk dat je website gezond en in goede conditie is, zodat het een effectieve verkooptool voor je bedrijf is.

Als ik de Website Audit heb afgerond, ontvang je een interactief rapport, waar je door de verschillende onderwerpen kunt bladeren. Je kunt daar ook een PDF-versie van het rapport downloaden. 

Als je het rapport hebt bekeken, kun je een afspraak plannen voor het strategiegesprek. In dit gesprek van ongeveer 60 minuten gaan we samen door het rapport heen, leg ik je uit hoe ik tot de verschillende beoordelingen ben gekomen en geef ik je concrete tips hoe je je website kunt (laten) verbeteren. Ook kun je me tijdens dit gesprek alle vragen stellen je hebt over je website.

Ben je klaar om aan de slag te gaan? Dan kun je hieronder op de knop drukken om jouw Website Audit te bestellen. 

De website audit kost € 249,-. Dit is inclusief alle tijd die ik nodig heb om je website te beoordelen. Je krijgt ook de mogelijkheid om een strategiegesprek van 60 minuten met me in te plannen, waarin ik we samen door het hele rapport lopen en je me alle vragen kunt stellen die je hebt over je website.

Als je je bestelling hebt voltooid krijg je een e-mail met de factuur en met instructies hoe je me veilig de inloggegevens van je website kunt sturen.

Het auditproces duurt over het algemeen 3 tot 5 werkdagen vanaf het moment dat ik je bestelling en de betaling van de factuur ontvangen heb.

Ik kijk er naar uit om je te helpen met je website!

Website Audit

Zorg ervoor dat je beste verkoopplatform optimaal presteert
249 excl.btw
  • Webdesign & Branding
  • Conversion optimalisatie
  • SEO / Online zichtbaarheid
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Snelheid en prestaties
  • Website Security
  • WordPress Review
  • Interactief rapport met actiepunten
  • Strategiegesprek van 60 minuten
Scroll naar boven

Download nu gratis dit e-book en leer hoe je je website nog succesvoller maakt

Leer in deze mini-cursus hoe je je website nog succesvoller maakt, te beginnen met dit gratis e-book.  Je kunt je op ieder moment met één klik weer uitschrijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik heb ook een hekel aan SPAM en ik ga zorgvuldig om met je e-mailadres. Naast het e-book, stuur ik je periodiek een e-mail met tips. Als je dat niet wilt, of als je van gedachten verandert, kun je je eenvoudig met één klik afmelden. Mijn privacybeleid vind je hier