De kernwaarden van Bureau RAM: altijd eerlijk zakendoen

De kernwaarden van Bureau RAM: altijd eerlijk zakendoen

Rick Heijster
Succes met je bedrijf

Duurt het weken voordat je iets van je webdesign bureau hoort? Of moet je met een bureau blijven samenwerken, omdat je geen volledige rechten hebt op je eigen website? Geen goed teken! Heb je negatieve ervaringen met webdesign bureaus, dan spijt me dat oprecht.

Al deze vervelende scenario’s ontstaan niet zomaar. Ieder bedrijf mag zichzelf uit het niets ineens een ‘webdesign bureau’ noemen. Daar is helemaal geen diploma of accreditatie voor nodig. Helaas gaat dat niet altijd goed. Veel webdesigners weten niet hoe ze eerlijk zaken moeten doen.

Maar geen zorgen: met voldoende vertrouwen en wederzijdse verbintenis kunnen jij én je webdesign bureau samen groeien!

Daarom is één van mijn belangrijkste kernwaarden ‘altijd eerlijk zakendoen’. Ik doe dus altijd zaken op een eerlijke manier, ook als dat ten koste gaat van mezelf. Hieronder leg ik in 5 pijlers uit hoe dit er precies uitziet voor jou.

1. Eerlijk zakendoen zonder langetermijncontracten

Natuurlijk wil iedere webbouwer klanten behouden, ik ook. Ik bouw zelfs graag een langdurige zakenrelatie met je op. Ik vind het dan ook jammer als je gaat, maar laat je hier wel vrij in. Klanten behouden op basis van een langdurig contract vind ik not done!

Als jij klant bij me blijft, doe je dat dus omdat je tevreden bent. Zijn we toch niet helemaal een match? Dan is dat natuurlijk geen probleem! Bijna alle overeenkomsten die ik afsluit zijn maandelijks opzegbaar. Ben je dus niet helemaal tevreden of op zoek naar iets anders, dan help ik je graag met de overstap naar een concullega.

Zo ben je niet alleen vrij om te gaan, maar weet je ook zeker dat ik extra goed mijn best voor je doe. En dat lukt aardig: van mijn klanten van 5 jaar geleden, werk ik met 86% nog steeds samen.

2. Een eerlijk antwoord, los van mijn eigen belangen

Nieuwe klanten werven heeft niet mijn prioriteit. Mensen zo goed mogelijk helpen wél! Veel klanten hebben vooraf al goede ideeën en duidelijke behoeftes. Dat is handig, want dan kan ik hier zo goed mogelijk op inspelen. Meestal heb ik een mooie oplossing om aan de behoeftes te voldoen. Maar zelfs wanneer de vraag hetzelfde is, is het antwoord niet voor iedere klant gelijk.

Soms zie ik bijvoorbeeld zaken die je moet oplossen voordat ik aan de slag ga met je website. Stel: je wil een SEO-campagne opzetten maar je website is nog niet optimaal. Dan genereert je campagne misschien wel veel nieuwe bezoekers voor je website, maar dan converteren ze niet naar nieuwe klanten. Daar zal ik je dan ook eerlijk over adviseren.

En als ik het idee heb dat ik niet de juiste persoon ben voor de klus? Dan vertel ik je dat gewoon. Soms kun je beter terecht bij iemand met andere vaardigheden of heb ik het gevoel dat ik niet goed bij je pas. Ik kies altijd de oplossing die voor jou het beste is, ook wanneer ik je daarvoor moet doorverwijzen naar een ander.

Ben jij benieuwd waar ik je precies wél mee kan helpen? Vraag dan een gratis adviesgesprek aan.

3. Leverancier nodig? Ik adviseer, jij kiest

Bij veel klussen werk ik samen met designers, hosters, e-mailoplossingen en/of nieuwsbriefprogramma’s. Ben jij nog op zoek naar een leverancier? Natuurlijk adviseer ik je daar graag over. Ik zit al een tijdje in de branche en heb dus al een aardig netwerk opgebouwd.

Met sommige professionals en softwareprogramma’s werk ik graag samen, maar mijn advies is geen gouden standaard. Heb jij bijvoorbeeld al een andere designer op het oog? Dan is dat natuurlijk ook prima.

4. Je website is van jou: ik sluit je niet in!

Sommige webdesign bureaus nemen je hele hosting over en moeten daardoor iedere kleine aanpassing voor je doorvoeren. Je hebt dan zelfs niet volledige beheerdersrechten op je eigen website. Niet erg handig en naar mijn mening ook niet helemaal eerlijk. Laat jij liever iemand anders aan je website werken? Dan vind ik dat prima. Op jouw website heb je altijd beheerdersrechten, en ben je dus altijd de baas. En als ik een domeinnaam voor je registreer, doe ik dat altijd op jouw naam. Zo kun je er altijd bij.

Onderhoud ik je website maar wil je zelf even wat aanpassen? Dat kan natuurlijk, maar ik raad het je niet aan. Mocht er iets misgaan, dan kan het opsporen van het probleem voor mij lastig zijn. Pas je tóch iets zelf aan? Dan kan je mij hier het beste even duidelijk over informeren.

Wil je niet meer samenwerken? Heel jammer, maar even goede vrienden!

Als je ooit weg wil gaan, baal ik daar natuurlijk oprecht van. Het liefst bouw ik met jou een jarenlange zakenrelatie op. Maar alleen als wij dat beiden willen. Ik sluit je niet in en dat staat zwart-op-wit!

5. Heb je vragen? Ik reageer (meestal) binnen één werkdag

Bij sommige webdesign bureaus moet je weken wachten op een antwoord op je vraag. Soms blijft de reactie zelfs helemaal uit. Dat is niet alleen irritant, maar ook ontzettend onprofessioneel.

Het komt bijvoorbeeld ook vaak voor wanneer je overstapt naar een ander webbureau. Ze balen dat je weggaat, en leveren daarom de informatie voor de migratie niet aan. Zo’n soort samenwerking wil je absoluut niet! Je wil samenwerken met een webdesign bureau dat altijd snel reageert, ongeacht de vraag.

Daarom reageer ik meestal al binnen één werkdag op je vraag. Heb ik niet direct een antwoord of heb ik het erg druk? Dan laat in ieder geval weten dat ik je vraag heb ontvangen. Zo weet je waar je aan toe bent en wanneer je dan wél een antwoord ontvangt.

Valt jouw website ineens volledig uit of heb je te maken met een ander dringend probleem? Geen zorgen: in geval van nood ben ik altijd bereikbaar per WhatsApp of telefoon.

Veelgestelde vragen

Ben je benieuwd wat een website kost, hoeveel tijd ik nodig heb voor jouw klus, hoe je site hoog in Google komt te staan of wat er gebeurt als je mijn webdesign uiteindelijk niet mooi vindt? Dat snap ik heel goed! Kijk hier eens voor antwoorden op deze veelgestelde vragen: De 7 vragen die bijna alle klanten me stellen voordat ze een website kopen

Eerlijkheid duurt het langst! Vraag een gratis adviesgesprek aan

Hopelijk is nu duidelijk hoe ik denk over zakendoen. Wil jij ook een eerlijke, gelijkwaardige zakenrelatie opbouwen met je webdesign bureau? Dan ben je bij Bureau RAM Dus zeker aan het juiste adres.

Nu begrijp ik het ook goed als je eerst even wil kennismaken. Stuur mij daarom gerust een mailtje of plan direct een kennismakingsgesprek in. Tijdens zo’n gesprek leren we elkaar niet alleen wat beter kennen, maar vertel je me ook alles over jouw project. Zo weet je direct wat ik voor jou kan betekenen.

Tot snel?

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Wekelijks het Bureau RAM Magazine in je mailbox?

Wekelijks het Bureau RAM Magazine in je mailbox?

Iedere week sturen we onze abonnees een magazine met nieuws over WordPress, websites, online leren en conversie. Bovengemiddeld vaak gaat het ook over toegankelijkheid van websites, want dat vinden we belangrijk.

Wil je ook dit Bureau RAM Magazine ontvangen? Schrijf je dan in door op de knop hieronder te klikken. Kost niks, en als je het niets vindt, kun je je ook weer met één klik uitschrijven.

rick-profiel-2-500x500

Over de schrijver

Rick Heijster

Heb je er ook zo’n hekel aan als je webbouwer allerlei onbegrijpelijke technische termen begint te roepen? Daar ben jij toch helemaal niet mee bezig? Daar huur je juist iemand voor in.

Wij kunnen uitstekend de vertaalslag maken tussen ‘technische taal’ en ‘gewone mensen taal’.

Met ons bedrijf Bureau RAM ontwerpen, bouwen en beheren we al sinds 2006 websites voor een grote variëteit aan klanten. We werken al jaren samen met trainers en coaches uit diverse vakgebieden. Daardoor kennen de wereld van trainers en coaches. We weten wat er speelt en wat belangrijk is. De meeste verzoeken hebben we al eens eerder voorbij zien komen.

Ook interessant:

Scroll naar boven

Download nu gratis dit e-book en leer hoe je je website nog succesvoller maakt

Leer in deze mini-cursus hoe je je website nog succesvoller maakt, te beginnen met dit gratis e-book.  Je kunt je op ieder moment met één klik weer uitschrijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik heb ook een hekel aan SPAM en ik ga zorgvuldig om met je e-mailadres. Naast het e-book, stuur ik je periodiek een e-mail met tips. Als je dat niet wilt, of als je van gedachten verandert, kun je je eenvoudig met één klik afmelden. Mijn privacybeleid vind je hier