Ik schreef al vaker over waarom een goed over mij-pagina zo belangrijk is voor het succes van je website. Je over mij-pagina is dé sleutel tot succes binnen de koopcyclus van je klant. Zeker in stap twee, ‘de overwegingsfase’, is deze pagina van groot belang. In deze fase van de koopcyclus is je klant zich bewust van een probleem. Hij of zij overweegt dus potentiële oplossingen.
En die oplossing, die heb jij! Maar helaas: weinig klanten hebben interesse in je product of dienst als ze jou niet kennen. Want wie ben je eigenlijk en ben je wel betrouwbaar? De over ons-pagina is dan ook vaak de meest bezochte pagina van je website. De over mij-pagina is dus zeker geen bijzaak! Sterker nog, het is een gouden kans voor het leggen van een positieve connectie met die nieuwe klant.
Maar let op: een goede over mij-pagina staat niet gelijk aan een lap tekst met inhoud die zich volledig op de bedrijfseigenaar richt. Aan irrelevante inhoud heeft jouw klant niet veel. Een goede over mij-pagina laat zien dat jij dé expert bent binnen het vakgebied. Je laat de klanten zien dat je niet alleen hun probleem begrijpt, maar het ook kan oplossen.
De meeste bezoekers hebben écht geen interesse in hoe je het bedrijf in 1997 overnam van je vader; ze zijn op zoek naar een oplossing voor hun probleem. Op jouw over ons-pagina, laat je zien waarom jij degene bent die de juiste oplossing biedt. Heb je een goede over mij-pagina, dan brengt dat je onderneming direct naar een hoger niveau. Maar hoe schrijf je zo’n pagina? Hieronder vind je 6 belangrijke tips voor het schrijven van dé ideale over mij-pagina voor jouw website! Heb je hierna nog steeds vragen of hulp nodig? Vraag dan gerust een gratis adviesgesprek aan.
Inhoud
Tip #1: Vermijd ‘ik’ en ‘wij’: de over mij-pagina gaat niet over jou!
Een over ons-pagina gaat toch over jou, je team en je bedrijf? Niet helemaal. Dat lijkt misschien contra-intuïtief, maar jij staat hier juist niet in het middelpunt! Het gaat niet om jouw passies, ambities of successen. Het gaat om het probleem van je klant en hoe jij dat probleem oplost.
Tip #2: Zet je klant op de eerste plaats
Natuurlijk vertel je graag over je bedrijf. Toch is de focus daarop leggen niet verstandig. Gaat jouw over mij-pagina alleen maar over jou en je bedrijf? Jammer, een gemiste kans! Juist de over ons-pagina is de ideale plek om je klant in het zonnetje te zetten. Hij of zij is de held van elk verhaal!
Wat je ook schrijft, zorg als eerste dat jouw klant zich begrepen voelt. Vertel niet dat je betrouwbaar bent, maar zorg ervoor dat zij het gevoel krijgen dat ze je kunnen vertrouwen. Jij hebt immers de oplossing voor hun probleem. Op je over ons-pagina laat je dat zien.
Tip #3: Een goede over ons-pagina communiceert alle voordelen
Tijdens het schrijven van een over mij-pagina neig je waarschijnlijk al snel naar het delen van jouw indrukkende bedrijfsgeschiedenis en geweldige product. Best leuk, maar het voegt weinig toe. Klanten hebben weinig aan eindeloze details waar ze niets mee kunnen. Ze willen weten hoe jouw product of dienst hen helpt.
Maak daarom op je over ons-pagina altijd een kopje over de voordelen. Maar onthoud: ‘sell futures, not features’. Leg de nadruk niet op de kenmerken, maar op het gevoel dat iemand krijgt na aanschaf.
Tip #4: Persoonlijke over mij-pagina
Tegenwoordig doen we alles digitaal en op afstand. Aanbieder en koper ontmoeten elkaar nog maar heel zelden face to face. Dat kan handig zijn, maar voelt vaak erg onpersoonlijk. Laat op je over mij-pagina daarom zien dat je ‘menselijk’ bent.
Een heel levensverhaal online gooien is overdreven, maar zorg ervoor dat de klant zich met je kan identificeren. Vertel dingen over je teamleden en plaats bijvoorbeeld wat foto’s. Als jij jezelf duidelijk, overzichtelijk én persoonlijk presenteert, bereik je de doorslaggevende vertrouwensfactor.
Tip #5: Ga voor vertrouwen op de lange termijn: laat jouw reis zien
Niemand wil in zee gaan met een bedrijf dat volgende week de werkzaamheden neerlegt. Want wat als een product niet goed is of je terug wil komen voor meer? Klanten willen weten of jouw bedrijf er nog lang zal zijn.
Laat de reis zien die je voor jouw bedrijf voor ogen hebt. Vertel wat nog komen gaat, wat je van plan bent en wat de klant heeft aan jouw nieuwe ontwikkelingen. Dat wekt niet alleen vertrouwen, maar zorgt ook voor geruststelling op de lange termijn.
Tip #6: Over mij-pagina is de beste plek voor testimonials
Natuurlijk ben je trots op je werk en je onderneming. Je werkt hard voor je klanten en vindt waarschijnlijk dat je dat best goed doet. Maar vinden je klanten dat ook? Je over mij-pagina is dé plek voor je allerbeste testimonials of reviews.
Wanneer jouw klanten vertellen dat je hun probleem hebt opgelost, wekt dat direct meer vertrouwen. Ben je bang dat klanten jouw verzameling aan reviews niet serieus nemen? In deze blog gaf ik 5 tips voor testimonials die je conversie verhogen. Toon bijvoorbeeld de beoordelingen waarin klanten uitleggen hoe jij hun probleem oploste. Dat is wat klanten willen weten.
Een voorbeeld van een goede, betrouwbare testimonial is:
“We zagen altijd op tegen het schrijven en bijwerken van de handleidingen van onze producten. We wisten niet waar we moesten beginnen en onze klanten hadden nog steeds veel vragen. Maar na de training van Peter weten we precies hoe we het goed én snel moeten doen. Onze klanten zijn tevreden en wij zijn veel minder tijd kwijt.”
Belangrijk is daarnaast, dat een testimonial vooral betrouwbaar is wanneer je hem deelt met de volledige naam van je klant erbij. Nóg beter is als je ook direct doorlinkt naar de website van deze klant. Zo kan je bezoeker checken of de schrijver van de testimonial echt bestaat.
Over mij-pagina schrijven? Vraag een gratis adviesgesprek aan!
Het schrijven van een over ons-pagina brengt best wat druk met zich mee. Zo’n drukbezochte sitepagina heeft een grote invloed op je conversie, dus je wil het natuurlijk wel goed doen! Bureau RAM weet alles over de eigenschappen van succesvolle websites. Ik help je dan ook graag met het vinden van de juiste aanpak voor jouw bedrijf.
En natuurlijk doe ik dat in begrijpelijke taal. Zo weet je niet alleen wat je moet doen, maar ook hoe en waarom. Met een beetje samenwerking wordt ook jouw over ons-pagina weer gebruiksvriendelijk en relevant. Wil jij ook geen potentiële klanten meer verliezen aan de concurrent? Dan is een goede over mij-pagina een absolute vereiste.
Kan je wel wat extra tips en adviezen gebruiken? Tijdens een gratis adviesgesprek van 15 minuten maak ik graag kennis met jou!