Een goede over mij-pagina gaat niet over jou!

Een goede over mij-pagina gaat niet over jou!

Weet je nog, die dag waarop jouw website voor het eerst live ging? Veel websitelanceringen gaan samen met een haastig geschreven over ons-pagina. Zonde! Aandacht besteden aan de over mij-pagina brengt zoveel voordelen met zich mee. Want waarom zou jouw klant zaken met je doen, als ze niet eens weten wie je bent?

Kijk dus ook vandaag nog eens om naar je over mij-pagina. En doe dat niet alleen voor het toevoegen van een foto van je nieuwe teamlid. Terug naar de schrijftafel! Heb je wat hulp nodig bij het creëren van de ideale over ons-pagina voor jouw bedrijf? Plan dan gerust een gratis adviesgesprek met mij in. Ik denk graag met je mee.

Wat is een typische over mij-pagina?

De over ons-pagina is vaak de meest verwaarloosde, maar ook meest bezochte pagina op je site. Alleen hier lezen klanten wie jij bent, wat je kan en beoordelen ze of je betrouwbaar bent. Juist dat maakt de over mij-pagina ontzettend krachtig. Zonde dus als je daar geen gebruik van maakt.

Maar let op: een goede over mij-pagina gaat eigenlijk helemaal niet over jou! Er zijn eindeloos veel voorbeelden van hoe het niet moet. Een typische over mij-pagina bevat wat alinea’s over de werkzaamheden. Ze staan vol met woorden als “wij” of “ik” en bevatten veel informatie over jou, je bedrijf en je eventuele collega’s. Ook foto’s met korte profielen van teamleden zien we vaak.

Ziet jouw over mij-pagina er ook zo uit? Helaas een gemiste kans! Als iemand je website bezoekt, zoekt hij hulp bij een probleem waar hij last van heeft. Ook je over mij-pagina schrijf je op basis daarvan.

Over mij-pagina’s schrijf je met de potentiële klant in gedachten

Potentiële klanten die de website van Bureau RAM bezoeken, zijn op zoek naar een goede webbouwer die op een begrijpelijke manier technische vragen beantwoordt. Uitgebreide informatie over de oprichting van mijn bedrijf is daarvoor niet relevant. Wat ze wél willen weten, is:

  • Welke problemen ik voor hen kan oplossen;
  • Of ik technisch goed onderlegd ben;
  • Hoeveel ervaring ik heb en in welke branche;
  • Op welke manier ik met klanten communiceer;
  • Hoe ze met me in contact komen.

Benieuwd hoe ik dat heb aangepakt? Bekijk dan nu mijn over mij-pagina als voorbeeld. Zoals je ziet, gaat deze pagina eigenlijk helemaal niet over mij, maar primair over mijn klant. Schrijf dus ook jouw over ons-pagina met je potentiële klant in gedachten.

Over ons-pagina is geen korte samenvatting van je bedrijf

Een goede over ons-pagina gaat dus veel meer over de voordelen voor jouw klanten, dan over jou specifiek. Is jouw over mij-pagina een korte samenvatting over je bedrijf? Tijd voor een herschrijfronde! Hieronder een paar punten waarop je kan letten.

Vermijd woorden als “wij” en “ik”

Gebruik allereerst de woorden “ik” en “wij” minder. Oftewel: praat minder over jezelf en meer over je klant. Zo help je de klant jou beter begrijpen en leren ze hoe jij hen kan helpen.

Focus op het probleem van jouw klant

Begin je over mij-pagina bijvoorbeeld met de meest voorkomende problemen van je klanten. Zo zoeken nieuwe klanten van Bureau RAM vaak een websitebouwer die ook goed communiceert. Daarom start mijn over ons-pagina met:

“Heb jij er ook zo’n hekel aan als je webbouwer allerlei onbegrijpelijke technische termen begint te roepen? Daar ben jij toch helemaal niet mee bezig? Daar huur je juist iemand voor in. Ik kan uitstekend de vertaalslag maken tussen ‘technische taal’ en ‘gewone mensen taal’.”

De voordelen van jouw product of dienst

Een over ons-pagina gaat niet alleen om jou als persoon of bedrijf, maar juist ook over je product of dienst. Breng deze hier dan ook zeker onder de aandacht! Hoe helpt dat wat jij aanbiedt, jouw klant van een probleem af? Geef sitebezoekers het gevoel dat je ze begrijpt. Dit schept direct een band.

Maar op een over ons-pagina wil je toch jezelf laten zien?

Dat is natuurlijk nog steeds een goed idee. Vertel gerust iets over jouw bedrijf en je teamleden. Foto’s van werknemers voegen een extra stukje vertrouwen en menselijkheid toe aan je merk. Het maakt je website dus persoonlijker. Maar let op: zorg altijd dat jouw over mij-pagina voorál om je klant gaat.

Advies nodig voor jouw nieuwe over ons-pagina?

Neem eens een kijkje op de website van je concurrent. Na lange tijd surfen naar een geschikt bedrijf, zal jouw over ons-pagina straks extra verfrissend zijn! Benieuwd hoe je dat bereikt? Ik vind het leuk om jou te helpen met dit vraagstuk. Plan gerust een gratis adviesgesprek in.

Beeldrechten: Vladislav Klapin.

Tags: conversie, Over mij en Over Ons

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Wekelijks het Bureau RAM Magazine in je mailbox?

Wekelijks het Bureau RAM Magazine in je mailbox?

Iedere week sturen we onze abonnees een magazine met nieuws over WordPress, websites, online leren en conversie. Bovengemiddeld vaak gaat het ook over toegankelijkheid van websites, want dat vinden we belangrijk.

Wil je ook dit Bureau RAM Magazine ontvangen? Schrijf je dan in door op de knop hieronder te klikken. Kost niks, en als je het niets vindt, kun je je ook weer met één klik uitschrijven.

rick-profiel-2-500x500

Over de schrijver

Rick Heijster

Heb je er ook zo’n hekel aan als je webbouwer allerlei onbegrijpelijke technische termen begint te roepen? Daar ben jij toch helemaal niet mee bezig? Daar huur je juist iemand voor in.

Wij kunnen uitstekend de vertaalslag maken tussen ‘technische taal’ en ‘gewone mensen taal’.

Met ons bedrijf Bureau RAM ontwerpen, bouwen en beheren we al sinds 2006 websites voor een grote variëteit aan klanten. We werken al jaren samen met trainers en coaches uit diverse vakgebieden. Daardoor kennen de wereld van trainers en coaches. We weten wat er speelt en wat belangrijk is. De meeste verzoeken hebben we al eens eerder voorbij zien komen.

Ook interessant:

Scroll naar boven

Download nu gratis dit e-book en leer hoe je je website nog succesvoller maakt

Leer in deze mini-cursus hoe je je website nog succesvoller maakt, te beginnen met dit gratis e-book.  Je kunt je op ieder moment met één klik weer uitschrijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik heb ook een hekel aan SPAM en ik ga zorgvuldig om met je e-mailadres. Naast het e-book, stuur ik je periodiek een e-mail met tips. Als je dat niet wilt, of als je van gedachten verandert, kun je je eenvoudig met één klik afmelden. Mijn privacybeleid vind je hier